Ador Parisul, asta e concluzia la care am ajuns dupa ce l-am vizitat. Da, l-am vazut intr-o zi ploioasa si totusi a avut un farmec de nedescris. E ceva de vis sa te plimbi pe malul Senei si sa vezi picaturile cum se lovesc de luciul apei, in sunet de acordeoane si viori de la cafenelele ce se inalta gratioase de o parte si de alta a malului...

paris franta

Apoi, dupa ce te-ai saturat de plimbat, sa te asezi la masa uneia dintre aceste cafenele si sa te bucuri de o cafea aburinda (scumpa, ce-i drept, dar absolut savuroasa) si de binecunoscuta patiserie frantuzeasca abia scoasa din cuptor, al carei gust si aroma iti persista in papilele gustative zile la rand, si toate astea in timp ce un compatriot iti canta la vioara "Zaraza".

paris franta imagini foto

Se spune ca e orasul dragostei si cred ca nu e doar o vorba-n vant. Poate o fi limba, poate o fi sunetul viorilor, dar pur si simplu ai impresia ca toata lumea isi face declaratii de dragoste. Este ideal sa mergi la Paris alaturi de persoana iubita, dar sunt enorm de multe sanse daca te duci singur sa gasesti acea persoana acolo.

Pentru ca statusem in Bordeaux deja la complexul hotelier Mercure (review - aici), am mers si in Paris pe acelasi complex la cazare. In Paris sunt mai multe hoteluri sub sigla Mercure, iar noi l-am ales pe cel de la Gare Lyon (Hotel Mercure Paris Gare de Lyon) la sfatul angajatilor de la Mercure Chateu Chartrons, cu atat mai mult cu cat ne-am bucurat si de o reducere de 50% din tariful de cazare pentru a doua noapte la Paris, dat fiind ca statusem la ei si in orasul vinurilor - Bordeaux.

hotel mercure paris Gare Lyon

Despre hotel, numai de bine: camera foarte curata, baia cu cada, bucataria excelenta. Cred ca nu le pot reprosa decat faptul ca, la fel ca in Bordeaux, camerele sunt destul de mici, patul ocupand aproape in intregime camera, dar conditiile in rest sunt absolut excelente. Este situat central, aproape de Opera si in zona sunt multe obiective turistice pe care le poti vizita la pas.

Iar pentru cele care sunt mai indepartate nu e nici o problema pentru ca sunt multe mijloace de transport in comun in zona. Va spuneam ca am beneficiat de reducere pentru a doua noapte de cazare, dar am uitat sa va spun si tariful, acesta fiind de 150 euro/ camera pe noapte (asta in februarie). Cu reducerea oferita noi am platit 225 euro pentru doua nopti cu mic dejun inclus, ceea ce mi s-a parut mai mult decat rezonabil in centrul Parisului.

Mi-as fi dorit enorm de mult sa am timp sa ma bucur de tot ce are de oferit Parisul in materie de obiective turistice, dar avand doar doua zile la dispozitie am incercat sa vad tot ce s-a putut, chiar daca nu am reusit s-o fac in amanunt. Ma bucur ca am reusit sa ajung la Catedrala Notre Dame. Nu stiu daca sa iau in serios sau nu ce se zice despre ea ("daca te rogi aici ti se indeplineste dorinta"), dar mie una chiar mi s-a indeplinit. Din pacate, nu am putut ajunge si la Sacre Coeur pentru ca am nimerit in zona respectiva dupa inserat si am fost sfatuiti sa evitam sa ne aventuram noaptea pe acolo, fiind o zona destul de rau famata.

Bineinteles ca am vazut simbolul Parisului, Turnul Eiffel, atat ziua, cat si noaptea. Si adevarul e ca o plimbare pe sub imensul turn luminat nu se compara cu nimic altceva. Lumina zilei este o enorma constructie din metal sub care te simti mai mic decat o furnica, noaptea este pur si simplu magic. Si sa privesti Parisul din varful lui este minunat, asta bineinteles daca treci peste vantul care suiera peste tine cu zeci de km la ora.

paris franta imagini foto

Gradinile Tuileries sunt superbe, pline de statui deosebite, fantani arteziene si o multime de flori care mi-ar fi incantat privirea daca le-as fi vizitat de primavara pana toamna. Timpul nu mi-a permis sa vad Luvrul si in interior, pentru ca mi-ar fi trebuit pe putin vreo 3-4 zile ca sa zic ca sunt satisfacuta de ce am vazut, desi tot nu as fi reusit sa vad toate artefactele care stau ascunse acolo.

O alta locatie care mi-a placut foarte mult este Moulin Rouge. Este impresionant si mi-as fi dorit sa-mi permit sa particip la un spectacol, dar din pacate biletul pentru o singura persoana era in jur de 200 de euro. Asa ca m-am multumit cu muzeul erotic ce se afla in apropiere.

moulin rouge paris franta imagini foto

Este un pod peste Sena care mi-a ramas in suflet, un pod cu gardut din plasa metalica de care erau prinse o multime de lacate de diverse marimi, forme si culori. Istoria locala spune ca este un soi de pod al dorintelor, gen Fontana din Trevi (Roma), doar ca aici nu arunci monede, ci agati lacate, si te vei intoarce cu siguranta acolo daca faci asta. Mie mi-a placut sa vad multimea de persoane de nationalitati diferite care venea acolo si incredibila cantitate de lacate agatate de gardut. Erau lacate sub forma de inima sau animalute, flori, chiar si nume. Pur si simplu mi s-a parut inedit si foarte interesant.

paris franta imagini foto

In apropiere de mai toate obiectivele turistice din Paris se aflau echipe de africani care faceau un soi de "lobby pentru eliberarea Africii" si te incolteau pur si simplu, incercand sa te faca sa le dai bani. Cel mai indicat este sa-i eviti si sa nu-i bagi in seama, pentru ca altfel nu mai scapi de ei.

Un alt lucru care nu mi-a placut au fost wc-urile publice, absolut dezastruos de murdare, din apropierea obiectivelor turistice, si stiu o sa spuneti ca am pretentii exagerate, dat fiind ca vin din Romania, unde nici macar nu avem wc-uri utilizabile in muzee, cu atat mai putin in plin oras.

Dar am sa va spun ca pretentia asta am capatat-o ca urmare a vizitei in Bordeaux, unde pur si simplu acestea straluceau de curatenie.

Despre suveniruri: magnetii pentru frigider si alte mici obiecte pe care le poti achizitiona ca amintire din Paris mi s-au parut mult, mult mai scumpe decat in alte capitale europene. În jur de 7 euro, adică! Asta nu mi-a placut.

Despre transport
Daca te hotarasti sa vizitezi Parisul, un mod foarte ieftin de a o face este metroul. Este foarte bine pus la punct si cu ajutorul lui poti ajunge la toate obiectivele turistice. In functie de cat timp petreci la Paris, este indicat sa iei un bilet care iti permite sa circuli in voie pe toate liniile timp de o saptamana sau un bilet cu aceleasi functii valabil 10 calatorii. Noi am luat un astfel de bilet pentru 10 calatorii la un pret de 7 euro. Info aici

Noi am ales sa ajungem la Paris cu avionul. Se poate la fel de bine ajunge si cu masina, avand posibilitatea sa mai vezi si alte orase pe drum, insa pentru asta e nevoie de mai mult timp. La dus am apelat la serviciile companiei de zbor Air France, de care a fost foarte multumita la un pret de 106 euro/persoana biletul, iar la intoarcere am folosit Wizz Air, care pentru o companie low cost ofera servicii mai mult decat de calitate, la un pret de 55 euro/persoana. Un singur lucru le pot reprosa celor de la Wizz Air si asta ar fi probabil curatenia, la care ar mai fi putut lucra.

Apa plata si painea mi s-au parut scumpe comparativ cu alte tari pe care le-am vizitat. Per ansamblu, Franta este o tara destul de scumpa, dar daca ajungi sa-ti faci cumparaturile din magazine gen Lidl sau Ocean iesi destul de rezonabil la buzunar.