De fiecare data cand alegem o noua destinatie, inevitabil alegerea noastra se indreapta catre capitala, pentru ca are, ce-i drept, cea mai mare notorietate, iar asta ne face de multe ori sa pierdem din vedere locatii magnifice.

bordeaux franta

Cand am decis sa-i fac o surpriza sotului de Valentine's Day, am zis ca Franta este locatia ideala si m-am tot gandit ce zona a Frantei as putea sa aleg. Am decis fara drept de apel ca nu va fi Parisul, in primul rand pentru ca un asemenea oras are nevoie de mult mai mult timp decat cele doua zile pe care le aveam la dispozitie si in al doilea rand pentru ca vroiam ceva diferit, asa ca am pus degetul pe harta si s-a nimerit sa fie Bordeaux.

Bordeaux este un oraș în sud-vestul Franței, prefectura departamentului Gironde și capitala regiunii Aquitania. Are aproximativ 230.000 de locuitori și e la 500 de kilometri de Paris. Orașul este traversat de fluviul Garonne. Centrul istoric vechi al orașului Bordeaux a fost înscris în anul 2005 pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO

bordeaux franta 2

Zis si facut, am gasit agentia de turism si m-am pus pe stabilit detalii: cazare, transport, mancare, obiective de vizitat. Tot cautand informatii pe net despre ce ar fi de vizitat in Bordeaux am dat peste site-ul punctului de informare turistica de acolo si le-am trimis un mail pentru ca doream mai multe detalii, dar si petru ca voiam sa fac o rezervare pentru un tur cu ghid al orasului.

Mare mi-a fost mirarea cand m-am trezit, doua saptamani mai tarziu, cu un plic imens acasa, plin cu tot felul de pliante ale obiectivelor turistice din zona si harti ale orasului pe care erau creionate traseele de la aeroport la hotel, de la hotel la punctul turistic sau cea mai apropiata statie de trolebuz, autobuz, gara. Am ramas profund impresionata in legatura cu viziunea lor asupra ceea ce inseamna turism si servicii.

bordeaux franta 3

A venit si weekend-ul mult asteptat si am luat avionul spre Bordeaux. Prima impresie a fost in acelasi timp amuzanta si tracasanta, pentru ca odata ajunsi in Bordeaux ne-au luat vamesii la controlat in bagaj si la chestionat. Habar nu aveam ce doresc de la noi si ma tot chinuiam sa descifrez franceza lor rapida si deloc gramaticala cand au scos din valiza o punga cu praf alb si au trimis totul la laborator pentru analize!

Degeaba ma tot chinuiam sa-i explic cucoanei ca e spumant de baie, ea se tot uita la mine dubios, crezand ca sunt cine stie ce traficant de droguri :). Si pana sa vina colegul de la laborator cu analizele, ea tot cauta de zor prin valiza, sperand sa gaseasca cine stie ce si intr-un final a gasit vreo 20 de teste de sarcina si o sticla de vin :). Nu va spun ce privire contrariata mi-a aruncat crezand probabil ca fac trafic si cu teste de sarcina pe langa droguri, ba mai mult aducand si ofense grave orasului venind cu sticla de vin de acasa exact in patria vinurilor :).

Ce sa-i mai explic femeii ca prietena mea cu care urma sa ne intalnim ma rugase sa-i aduc si ei cateva teste pentru ca erau mai ieftine in tara decat in Franta. Cat priveste vinul, nu puteam sa-i spun ca tot vinul lor frantuzesc nu face cat o sticla autentica de Busuioaca

bordeaux franta 4

Dupa vreo jumatate de ora de asteptari si priviri lungi pe care ni le aruncam reciproc, a venit si rezultatul de la analize. Nu eram traficantii pe care-i asteptau, asa ca ne-au inapoiat bagajele, si-au cerut scuze, ba ne-au directionat si catre autobuzul care facea l

bordeaux franta 5

Distanta de la aeroport pana in centrul orasului se parcurge cam in 30-40 minute. Iar drumul a fost foarte relaxant, mai ales ca ne-am nimerit singuri in autobuz, doar noi si soferul, un domn foarte de treaba care a facut si pe ghidul, prezentandu-ne zonele prin care treceam.

bordeaux franta 6

Hotelul la care am fost cazati, Mercure Chateu Chartrons, renovat cu un an in urma, a fost mai mult decat perfect. Camera curata, un pic cam mică, baia cu o cada superba si incapatoare, patul imens care ocupa aproape toata camera, cu salteaua dupa care tanjesc si acum.

Un detaliu care m-a impresionat: fiindca ne-am cazat la ei in weekend-ul de Valentine's Day, desi la ei nu se serbeaza, am gasit in camera un cos cu o cutie de bomboane de ciocolata si o sticla de vin de Bordeaux.

Micul dejun inclus in pretul cazarii a fost mai mult decat delicios. Fiind un mic dejun in stil bufet suedez, ne-am putut delecta cu o multitudine de branzeturi frantuzesti si binecunoscutele produse de patiserie. Un alt lucru care m-a impresionat in mod placut a fost faptul ca pe acoperisul terasei din curtea interioara a hotelului aveau o minilivada de portocali din fructele carora faceau niste borcanele micute, cat un pahar de tuica, cu dulceata pe care le vindeau ca suveniruri la magazinul hotelului, dar le puteai si degusta la micul dejun.

bordeaux franta 7

Dat fiind ca in fata hotelului se afla statia de troleibuz, ne-am plimbat cu usurinta prin oras pentru a vedea obiectivele turistice: Pont de Pierre, Monument aux Girondins, muzeul d'Aquitaine, muzeul de arta decoratica, muzeul de arte frumoase, catedrala Sf. Andre si bazilica Sf. Mihail.

bordeaux franta 8

Am fost mai mult decat impresionata de aerul de cetate medievala care inca persista pe strazile orasului, in paralel cu cel mai modern sistem de troleibuz din Europa. Este un oras in care se imbina foarte frumos vechiul cu noul, necreând discrepante. Oamenii sunt placuti, vorbareti si foarte serviabili. Bucataria zonei este absolut delicioasa si mai mult decat savuroasa. Din pacate, nu pot spune acelasi lucru si despre vinurile lor, care nu mi s-au parut exceptionale.

bordeaux franta 9

Mi-as fi dorit foarte mult, dar din pacate timpul nu mi-a permis, sa ajung si pe domeniile viticole de la St. Emilion, zona aflata in vecinatatea orasului, presarata de castele vechi si crame renumite, unde puteai lua parte la degustari de vinuri traditionale, te puteai bucura de bucate locale si de spectacole specifice zonei.

In shimb m-am bucurat de expozitia anuala de masini de epoca, eveniment care are loc mereu in piata Quinconces

Costuri. Avionul ne-a costat 106 euro de persoana, bilet dus intors Bucuresti - Paris - Bordeaux, dar la intoarcere am renuntat la bilete pentru a mai ramane doua zile si in Paris si am mai dat 55 euro de persoana pe biletul cu Wizz Air. Autobuzul din aeroport pana in centrul orasului mi s-a parut destul de scumput, 15 euro/ persoana. O cafea 2 euro, o ciocolata calda 6 euro, o bere 2 euro. Cu mancarea iesi mai ieftin daca iti faci cumparaturile de la Lidl sau Ocean.

Ce merita vizitat. Daca va decideti sa vizitati Bordeaux, nu ratati catedrala sf. Andre si Bazilica sf. Michel, pentru ca sunt doua dovezi arhitecturale incredibile. Daca aveti mai mult timp la dispozitie, organizati si o mini-excursie de o zi pe domeniile de la Sf. Emilion. Va asigur ca nu veti regreta.

Fiti foarte atenti atunci cand comandati ceva in barurile si cafenelele din oras pentru ca de obicei nu va arata lista de preturi de la inceput si riscati sa aveti o nota destul de incarcata in necunostinta de cauza.

Transport. Am calatorit cu Air France pe aeroportul din Bordeaux, de unde am luat autobuzul pana in centrul orasului. Fiind orasul cu cel mai dezvoltat sistem de troleibuze din Europa, nu am avut probleme cu transportul prin oras.

Obiective turistice. Pont de Pierre, Monument aux Girondins, muzeul d'Aquitaine, muzeul de arta decoratica, muzeul de arte frumoase, catedrala Sf. Andre si bazilica Sf. Mihail.

Cazare. Eu am optat pentru Hotelul Mercure Chateu Chartrons, deoarece ca era situat in centrul vechi, aproape de majoritatea obiectivelor turistice. Dar sunt si cateva hosteluri accesibile ca pret si bune calitativ.

Specialitati culinare. Fiind vorba despre Franta, branzeturile si produsele de patiserie sunt cele mai indicate de incercat.