În 2012, pentru vacanta de vară in Romania m-am hotarat la un traseu complex, dupa ce am analizat mai multe pareri si optiuni.

Itinerariul nostru a aratat cam asa: Pitesti/Ramnicu Valcea/Horezu/Vaideni/Polovragi/Novaci/Ranca/Pasul Urdele/Izvorul Urdele/Pasul Muntinu/coborare Obarsia Lotrului/Pasul Tartarau/Transalpina/Lacul si Barajul Oasa/Sugag/Poiana Sibiului/Sibiel/Gura Raului/Cristian/Casa Elena/Complex Cheile Cibinului/Cisnadie/Manastirea Carta/Sibiu/Ocnele Sibiului/Hostel Lacul Verde/Complex Ocna Sibiului/Sighisoara/Oras Victoria/Pastravaria Albota/Valea Arpaselului/Fagaras/Poiana Marului/Zarnesti/Muntii Piatra Craiului/Bran/intoarcere culoar Rucar Bran Moeciu/Magura/Pestera/Plaiul Foii/Cabana Plaiul Foii/Parcul National Piatra Craiului/Casa Boiereasca/Pestera/Namaiesti.

Total: 1.500km. Concediul a fost de 10 zile in perioada august-septembrie si am avut noroc sa gasesc cazare peste tot unde mi-am propus. Mai jos voi povesti despre cazarea la Cheile Cibinului.

La Complexul Cheile Cibinului am stat doua nopti. Am luat Cabanuta Negoiu (tripla), singura disponibila dealtfel, cu 280 de lei/noapte, mic dejun inclus. Nu am gasit foarte multe informatii de la cei care au fost aici inainte, insa ca locatie este un loc deosebit. Marea majoritate erau grupuri venite prin firma si managerul chiar ne-a spus ca are ocupat in proportie de 100% pentru urmatoarea perioada.

Cabana are doua camere, una cu pat matrimonial si una cu pat single destul de mare si confortabil. Camera de o persoana mi s-a parut mai primitoare si luminoasa si tot aici aveam si televizorul care a prins cu greu doua posturi, o masa si scaune unde puteai sa stai. Sobe in camere, un sifonier mare cu trei paturi foarte groase pe care le-am folosit doar o noapte pentru ca nu era cazul.

Loc de joaca pentru copii, trambulina, leagane si spatiu cat vrei sa alergi in aer curat. Un cort special amenajat cu masa si palete de ping pong, placut seara. Exista un calut si doi ponei foarte blanzi carora li se da drumu sa bea apa la rau si sa stea sa pasca.

Ca si locatie mi s-a parut extrem de frumoasa, este ca o depresiune, esti inconjurat de munti, pomi si verdeata. Noi am prins vreme frumoasa pe toata perioada (1-9 septembrie), insa in zona asta este mai racoare in special dimineata si seara, am plecat pregatiti si cu haine groase.

Micul dejun tip bufet suedez a fost destul de bun, ca peste tot as putea spune: oua omleta sau preparate in alt mod, crenvursti, branza, cascaval, iaurt, castraveti, rosii, miere, unt, dulceata, cereale, lapte, cafea, suc Pfanner la cutie, mezeluri de mai multe feluri. Sa fim seriosi, acasa nu mananci atata.

Mancarea gatita de la restaurant a fost potrivita. Am mancat o tochitura grozava, recomandata de bucatar. Atentie ca trebuie specificat dinainte ce vei manca, pentru ca se fac atatea portii cate se cer, nu mai mult, probabil acolo nu se risipeste nimic. Deci meniul nu e batut in cuie.

Concluzia mea? Pentru cei care primesc cadou din partea firmei astfel de vacante e totul ok, insa cand vine vorba sa dai bani din buzunar treaba nu mai sta la fel.. Iată minusurile pe care de altfel i le-am adus la cunostinta si managerului de la Cheile Cibinului:

- usile din camere si din restaurant nu se inchid ca lumea! E aiurea sa nu poti avea intimitate nici in propria ta camera.

- nu exista niciun cuier sau agatatoare la baie, trebuie sa mergi cu pijamaua si prosopul in dinti :)

- sapun lichid de spalat pe maini insa nimic altceva, cum ar fi sampon sau gel de dus. Traiasca bagajele noastre cu care ne caram mereu, nelipsindu-ne nimic din ele.

- in toaleta din cameră aveam un fel de piscină. Pe bune! Se scurgea atita apa pe jos, incat simteam nevoia sa ne achizitionam niste labe de inot. I-am spus managerului si a zis ca nu stia de problema asta

- in afara de oglinda de la baie nu exista alta in camere, asta daca va trebuie cumva :)

- nu exista niciun pahar, asta pentru a nu consuma decat de la restaurant. OK, dar daca ma duc vara si beau 5 l de apa pe zi, ma duc de 100 de ori la restaurant? Noroc ca am avut si pahare la noi

- fara frigider in camere

[gallery ids="9643,9642,9637,9653,9640,9641,9633,9632,9634,9635,9636,9638,9639,9631,9629,9644,9646,9649,9650,9651,9652,9655,9658,9659,9660,9661,9662,9663,9664,9665,9666,9667,9668,9669,9670,9671,9673,9674,9676,9677,9678,9679"]