In ziua de azi, ni se pare la ordinea zilei sa fim in 2 ore la Roma sau in 3 ore la Londra. De altfel, de cand cu “revolutia low-cost” si in Europa, putini mai aleg autocarul sau masina personala pentru calatoriile lungi. De curand, chiar si drumurile lungi din tara am inceput sa le facem cu avionul, odata cu noi curse precum Timisoara-Iasi sau Constanta-Timisoara.

Dar ce ne facem cand ajungem sa stam in aeroport ore bune pentru zborul nostru? Daca planuiam un city-break, jumatate din prima zi o putem considera pierduta… De cele mai multe ori, companiile aeriene incearca sa ne explice cum avionul cu care trebuia efectuata cursa a avut probleme pe un alt aeroport, a ajuns tarziu si ne roaga sa ii intelegem.

Ei bine, in situatia in care calatorim cu un operator aerian din Uniunea Europeana, sau de pe aeroport din Uniunea Europeana, trebuie sa stim ca avem dreptul la o despagubire in bani de pana la 600€, daca zborul ne este anulat sau intarzie mai mult de 3 ore. Regulamentul european care prevede acest lucru este vechi, din 2004, iar companiile aeriene ar trebui sa plateasca despagubirile automat, insa de cele mai multe ori nu o fac sau refuza, bazandu-se pe lipsa de timp sau experienta a pasagerului.

In astfel de cazuri, puteti contacta un serviciu specializat in recuperarea acestor despagubiri, cum este si intarziere.ro , primul serviciu de acest gen 100% romanesc, inceput de Alexandra si Marian, o fosta insotitoare de bord la o companie din Golf si un avocat din Bucuresti. Uitandu-se pe internet, au observat ca cele cateva site-uri care ofera astfel de asistenta pentru pasagerii romani sunt defapt site-uri straine, cu versiuni in limba romana. Astfel, s-au gandit sa lanseze un serviciu dedicat doar pasagerilor romani, bazat pe experienta lor personala din aviatie si avocatura. Le trimiti informatiile zborului, verifica daca te incadrezi in conditiile cerute de regulament pentru a primi despagubirea si se ocupa de litigiul cu compania aeriana. La final, incaseaza despagubirea pentru tine si ti-o trimit si ei isi opresc un comision.

“Ideea ne-a venit in vara acestui an, pe cand Alexandra inca lucra in strainatate. Fiind la distanta, ne vedeam foarte rar, de cele mai multe ori cand avea curse in Europa sau cand avea cateva zile libere si zbura in Romania. Ei, odata a venit doar pentru 2 nopti acasa si ca sa mai castigam putin timp, a ales zborul de intoarcere cu o companie low-cost foarte prezenta in Romania, care zbura direct in Emirate, ca sa ajunga cat mai aproape de urmatorul zbor pe care il avea pentru serviciu”, ne povesteste Marian.

“Zborul meu a intarziat atat de mult incat nu am mai ajuns la timp pentru o cursa in New York. Marian mi-a spus sa stau linistita, sa le scriu celor de la companie despre situatie, pentru ca se dau despagubiri pentru asemnea situatii. Ar fi fost perfect, pentru ca eu pierdusem deja bani fiindca nu ajunsesem la serviciu. Asa ca le-am scris un mail”, continua Alexandra patania.

“Ce m-a socat a fost tupeul companiei, desi in cazul ei trebuiau sa-i achite 400€ cash, ei s-au oferit sa ii deconteze cheltuielile din aeroport, o cafea si un sandwitch. Asa ca le-am raspuns eu la mail, in care le-am spus clar ca daca in termen de 7 zile nu primeste despagubirea prin banca, ii actionam in judecata. Bineinteles, in cateva zile banii erau acolo”, incheie Marian.

Uitandu-se pe internet, au observat ca cele cateva site-uri care ofera astfel de asistenta pentru pasagerii romani sunt defapt site-uri straine, cu versiuni in limba romana. Astfel, s-au gandit sa lanseze un serviciu dedicat doar pasagerilor romani, bazat pe experienta lor personala din aviatie si avocatura - intarziere.ro .

Si pentru a nu ingreuna lucrurile mai mult decat e nevoie, prin intarziere.ro nu platesti pentru servicii decat dupa ce compania aeriana te despagubeste. Sau deloc, daca incercarile lor esueaza!