De ani buni folosesc booking.com pentru a-mi rezerva cazările în locurile unde călătoresc. E întotdeauna prima mea opțiune pentru că îmi place varietatea ofertelor, consider că au prețuri bune și, în primul rând, îmi oferă siguranță. Știu că atunci când ajung la un hotel, chiar dacă nu am plătit nimic în avans, camera e rezervată iar prețul pe care îl achit este cel din momentul în care siteul mi-a trimis confirmarea.
Am mers cu booking.com din Vietnam până în Republica Dominicană și din Andora în Bulgaria. Fără surprize. Până ieri.
Ce s-a întâmplat? S-o luăm cronologic.
În 31 august, la puțin timp după ce s-a stabilit grupa echipei CFR Cluj în Liga Campionilor, m-am gândit să-i fac o mare surpriză nepotului meu de 8 ani, care e super pasionat de fotbal și locuiește la Sibiu, și să-i iau bilete la meciul CFR- Manchester, unde să meargă împreună cu tatăl său. Pentru că partida se termină târziu m-am gândit să le rezerv și o cameră. Cum am locuit 10 ani în Cluj, mi-a fost foarte ușor să aleg o locație în Gruia, aproape de stadion, mai exact Vila Cetățuia.
După cum se vede costul camerei pentru noaptea respectivă este de 27 de euro, adică aproximativ 130 lei.
În 6 septembrie, primesc un email de la recepția Vila Cetățuia. Citez, cu tot cu greşelile de scriere făcute de cel care mi-a răspuns. ”buna. pe data de 2 octombrie preturile sint pe booking, sau daca doriti fara booking pachetele sint la 2 zile. pe 2 octombrie joaca cfr cluj cu manchester united. daca doriti puteti face rszervarea telefonic. o zi buna”. Răspunsul meu a fost unul normal. Le-am comunicat că nu mă interesează noua ofertă, că am nevoie exact de varianta pe care o alesesem pe booking.com.
Până ieri, liniște dinspre Cluj. Și aseară a venit alt email. ”buna. camera pe data de 2 este la 200 lei.o zi buna”. Scurt și la obiect. Am anulat rezervarea, am decis să trimit o reclamație la booking.com și să vă povestesc această experiență.
A urmat un dialog care nu are nevoie de niciun alt comentariu.
Eu: ” Este inacceptabil aşa ceva. Renunţ la rezervarea respectivă şi voi face şi o reclamaţie la booking.com. Doar în România funcţionează lucrurile într-o astfel de manieră”.
Răspuns: ”buna seara. in acea zi este meciul cu cfr cu manchester united si am preturile duble doar pe acea zi, asa ceva se practica peste tot in lume cind sint evenimente. stati doar o zi ce ii asa mare lucru? daca ziceti ca nu mergeti la meciul de football cfr cu manchester united puteti veni la pretu care ati facut rezervarea sa nu ziceti ca sint un om rau. o zi buna”.
Eu: ”Nu e problema dumneavoastră dacă mergem sau nu la meci. Nu se pune problema de bun sau rău. E vorba de respectul faţă de client. Din cauza oamenilor ca dumneavoastră ne cheltuim banii mai mult în străinătate decît în România. Fiţi liniştit, v-am eliberat camera. Puteţi s-o închiriaţi la cît doriţi dumneavoastră. Succes în activitate”. Adevărul e că mă cam enervasem...
Răspuns: ”da aveti dreptate respectu fata de client. dar mam saturat sa nu am profit. imi cer scuze daca vam suparat. daca doriti aveti duminica sau luni gratis la pensiune, o seara placuta”.
exact aceasta era ideea
din relatarea de mai sus nu reiese decat neseriozitatea pensiunii, nicidecum a booking.com