O dilemă pe care o are oricine se gîndește să plece într-o croazieră: ce fel de cabină să-mi rezerv? Cabină cu balcon, cabină cu hublou sau cabină interioară? Cum arată? Care-s diferențele între ele?
Prima diferență e legată de preț. O cabină cu balcon este, de obicei, cu cel puțin 50% mai scumpă decît una de interior. Dimensiunile cabinelor sunt aproximativ aceleași, cam 15 metri pătrați. Adică o baie cu cabină de duș, un dressing micuț, un pat dublu, un birou, TV, minibar, eventual o canapea.
Dar cum o imagine face cât o mie de cuvinte, las fotografiile să vorbească.
Prima galerie foto arată o cabină cu balcon de pe vasul Emerald Princess.
Iată și un filmuleț făcut în cabină.
E o senzație extraordinară să stai în ușa cabinei și să admiri apusul / răsăritul, să iei micul dejun sau să-ți bei cafeaua dimineața pe balcon. Dacă îți permiți diferența de preț, merită cu vârf și îndesat.
Nu am stat niciodată într-o cabină cu hublou. Mi s-a părut un compromis nerentabil. Dacă vreau să salvez din buget sau dacă nu îmi pot permite una cu balcon, de ce aș plăti în plus pentru un ochi de geam prin care intră o dâră de lumină? Apoi, e destul de riscant să rezervi o cabină "outside". Majoritatea au "obstructed view", te poți trezi că prin hublou nu vezi marea, ci niște țevi sau botul unei bărci de salvare agățate de vas :D.
Acum să vorbim despre cabinele de interior. După o primă croazieră în care am avut balcon, au urmat alte două la care am ales cabine de interior. Și ne-am simțit la fel de bine, ba chiar a fost plăcut să cheltuim diferența de bani pe alte distracții, pe vas ori în orașele de pe traseu.
Ok, nu știi când e zi și când e noapte? Poți apela la un tertip. La TV-ul din cameră, 5-6 posturi sunt cruise-theme. Pe unul vezi ofertele magazinelor de la bord, pe altul sunt povestite obiectivele turistice din următoarele destinații etc. Iar pe un post sunt informații despre viteza de navigație, viteza vântului, înălțimea valurilor, totul pe un fundal sonor asigurat de o muzică liniștitoare. Pe acest post rulează non-stop imagini captate de un web-cam poziționat pe punte. Seara lăsam televizorul pornit, cu muzica în surdină și ecranul negru, doar se transmitea live întunericul :). Dimineața ne trezeam ascultând aceleași ritmuri line, iar pe ecran vedeam răsăritul :D Un fel de hublou electronic :)
Să ne întoarcem la imagini. Primele, dintr-o cabină de interior de pe vasul MSC Orchestra.
În final, cabina interioară de pe Liberty of the Seas, vasul de croazieră al companiei Royal Carribean.
În cabinele interioare, singurul disconfort pentru mine a fost că trebuia să urc pe punte sau să dau fuga într-un bar ori de câte ori voiam să fumez :)
Serviciile de care beneficiezi sunt aceleași indiferent de tipul cabinei. Excepție fac suite-urile, unde prețul foarte mare garantează atenție suplimentară din partea personalului și facilități mai multe
Dacă ai cabină cu balcon, e bine să alegi port-side. Adică să primești o cabină pe partea cu vedere la coastă, altfel o să te plictisești să admiri doar marea zi de zi
În toate cele 3 croaziere în care am fost am ales cabine la mijlocul vasului și pe punți superioare (8-9-10). Se spune că asta ar fi poziția în care tangajul e cel mai redus. Eu, sincer, n-am simțit balans în nici o parte a vasului, cu excepția unei seri în care am prins o furtună
Referitor la ceea ce ai spus depre alegerea cabinei in port side (adica babord in romaneste) se poate vedea coasta si din cabina din starboard side (adica tribord in romaneste) depinde de ruta si zona de navigatie parcursa de nava ;)
Mulțumim pentru completări, Betty. Foarte utile informațiile!
Buna,
as completa cu cateva concluzii din vacantele noastre pe nave.
1. Evitati cabinele interioare aflate in spatele navei. Daca la rezervare din tara nu se poate altfel si vi se aloca o cabina de acest tip, incercati la receptia navei sa o schimbati. Din experienta mea, am reusit.
2. Cabinele cu balcon - atentie la sistemul de siguranta al balconului. Pe MSC Armonia am avut surpriza ca balconul sa fie doar cu 3 bare simple, fara geam protector. Si eram la bord cu fetita de 3 ani ;-)
3. Cabinele cu hublou obstructionat - exista o posibila problema in porturi. In general in toate porturile in care se opresc navele, se improspateaza vopseaua in anumite zone ale navei. Daca ai noroc sa ai cabina in acele zone, solventul va patrunde in camera si aerul este irespirabil, fara sa ai posibilitatea sa aerisesti ;-(