sursa foto mare

Mexic a fost mereu una din destinatiile pe care am visat sa le vizitez. Mereu m-au fascinat cultura, limba si portul lor, ca sa nu mai zic de tequila, bautura lor traditionala si foarte, foarte buna :).

Din Romania nu exista zbor direct catre Mexic, asa ca, dat fiind ca am plecat impreuna cu rudele din Paris, am luat intai avionul catre Franta si de acolo mai departe, mai ales ca ofertele agentiilor de voiaj din Franta sunt mai rezonabile, as zice, decat ale agentiilor de la noi in ceea ce priveste turismul exotic. Iar Mexicul, categoric, poate fi catalogat drept o destinatie exotica.

Am coborat in Cancun si de acolo am luat un zbor intern catre Merida, care se afla la doar 35 de km de Playa del Carmen, in peninsula Yucatan, unde se afla resortul la care ne-am cazat. Este vorba despre La Tortuga Hotel & Spa (website oficial)

vacanta in mexic cancun playa del carmen

Prima impresie pe care am avut-o a fost culoare. Multa, multa culoare, de la oameni la cladiri si la natura, la practic tot ce te inconjoara.

Zona este de fapt o rezervatie naturala si cand ne-am apropiat de resort am avut ocazia sa vad cocostarci portocalii, crocodili, mangrove. O multime de minunatii in materie de animale si plante. M-am bucurat sa vad plantatiile de agave albastre, cele din care se face tequila, si distileriile unde acesta se produce.

Cazarea a fost ireprosabila, iar personalul foarte placut si atent, mai ales ca ne-am imprietenit cu una dintre cameriste, Maria, o femeie absolut deosebita, prin intermediul careia am putut sa incercam multe dintre placerile locale, indrumati fiind de ea.

vacanta in mexic cancun playa del carmen

Camera a fost curata si foarte frumos decorata, piscina - intretinuta, plaja pe care o avea la dispozitie resortul - acoperita de un nisip fin, alburiu, iar apa - ca de cristal.

Restaurant hotelului ne-a delectat cu preparate deosebite, iar cele mai savuroase au fost cele din bucataria locala. Mi-au placut mult tortillas (lipiile traditionale mexicane, utilizate si ca atare, dar si ca parte din alte preparate ca tacos, enchiladas). Foarte bun este si guacamole (piure din avocado, ceapa si mirodenii, pe care, recunosc, am incercat sa-l fac si eu mai apoi acasa, dar n-a avut nici pe departe acelasi gust). Am incercat si cheviche, peste marinat in zeama de lamaie.

Ma pot lauda ca am testat o Margarita ca la mama ei, cocktailul din tequila si zeama de lamaie. Berea este, de asemeni, o bautura cu traditie in Mexic. Desi toti localnicii o recomandau din plin, n-am reusit sa ma conving sa incerc si Mezcal, o tequila care se serveste din sticla la fundul careia se afla un vierme.

vacanta in mexic

Printre minunatele tratamente mayase de la spa, ne-am plimbat mult si am vazut:

• superba piramaida mayasa Kukulcan
  • Cele 100 de coloane
  • Templul lunii
  • Parcul National Palenue
  • Cancun
  • Templul inscriptiilor
  • am facut si plimbari prin jungla cu ghidul de la resort pentru a vedea speciile de plante si animalute de aici.