Zilele acestea, au venit ideile de articole unele după altele. N-am scris la momentul calatoriei noastre in Dubai, în decembrie 2014, dar am găsit toate postarile mele de atunci. Asa ca m-am gandit sa le transcriu aici, sub forma unui jurnal de vacanta. Vacanta in Dubai. Noi, calatorii, treceam printr-o furtuna mare, dar notitele mele arata bucuria descoperirii unui oras magic.

21.12.2014

"Once a traveller, always a traveller". Asta citeam aseara inainte de culcare, in cartea lui Manu Anghelescu, "In cautarea fericirii" (jurnalul ei de calatorie in jurul lumii). Acum sunt sus de la 5:30, pregatita pentru o noua aventura indepartata. Baiatul meu, Bobo, e langa mine, "plictisit" deocamdata, gata pentru a doua lui calatorie in Asia (la nici 9 ani). Ganduri amestecate, sentimente amestecate, proiectii, amintiri si, mai cu seama, o cautare a sensului celor intamplate anul acesta. Oameni care au plecat de langa mine, oameni care au ramas si oameni care au venit....Vedem unde ne va duce si ce ne va aduce drumul in urmatoarele 7 zile.

Stralucire, eleganta, stil si oameni zambitori in Dubai. Unde era cat pe ce sa nu mai ajungem azi, fiindca mi-am uitat gentuta cu pasapoarte, portofel si telefon in microbuzul care ne-a dus la Budapesta. Telefon in care aveam si numarul soferului, si numarul de urgenta de la Recreation (firma care ne-a asigurat transferul de la Timisoara la Budapesta)...situatie de criza majora, dar am gasit solutia si am reusit sa ne incadram in timp pentru plecare. La sosirea in Dubai, da, sigur ca ne-a placut: ofiterii de imigrari sunt imbracati in tinute traditionale de seici arabi (fetele cu voal) si incaltati relaxati cu slapi de plaja. Toaletele din aeroport foarte moderne: trebuia sa-ti tii palma in fata unui dispozitiv electronic, care declansa apa pentru tine. Seara s-a incheiat cu o cina...indiana si cu Bobo cantand in liftul si pe holurile hotelului "Noi suntem romani". Multumesc tuturor celor care mi-ati scris! Sa fiti fericiti cu totii!

22.12.2014

Simbolul zilei de azi a fost Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume, pe care l-am vazut oriunde ne-am aflat: in lunga plimbare pana la Jumeira Beach, de pe plaja, la zoo si in plimbarea inapoi spre hotel. Zi calma, cu citit pe plaja (si balacit pentru cei care nu se sperie de apa rece), mancat fructe pe o banca la zoo, mers cativa km pe jos prin soarele cald (asta a fost cea mai mare bucurie a mea si cel mai mare necaz al lui Bobo). Cu greu ma abtin sa nu le fac poze barbatilor arabi. Hainele lor lungi, albe, si acoperamantul pentru cap, sustinut de inelul acela negru, sunt f.neasteptate, cumva, pentru noi, fie ca-i vezi pe strada, sau conducand masinile lor luxoase, sau impingand carucioarele copiilor lor.

23.12.2014

Zi a turnurilor, vazute de aproape, la pas, iar apoi din autobuz, cu ghid. Minti de geniu, viziune politica si economica, bani, creativitate, modernism. Alaturarea noului cu stilul traditional arab in arhitectura ne-a taiat respiratia. Totul construit din nimic, in plin desert. Milioane de flori, totul e grandios, fantastic, surprinzator. Turismul va asigura dezvoltarea sustenabila a orasului dupa epuizarea resurselor de petrol (in 2040).

24.12.2014

Am o singura critica la adresa oamenilor super draguti care au grija de noi aici: bufetul suedez de dimineata, la hotelul nostru, un Holiday Inn. Trec fara griji si fara regrete peste omleta, oua fierte, curry de cartofi, carnaciori, fasole in sos tomat, dar ma impotmolesc in fiecare dimineata la foietaje si patiserie. Croissantele sunt calde, foietajele cu fructe aburinde, painea prajita cu unt si cu gem de portocale, un deliciu. Cui ii mai trebuie fructe si cum sa arati onorabil in costum de baie? Nu se mai poate!!!:)

Craciun fericit, prieteni de acasa! Fiti veseli si bucurati-va de toate! Pentru noi, Craciunul din acest an e mai aparte. Ajunul l-am petrecut desculti, pe plaja, batuti de soare si de vant. Si nu pe orice plaja, ci chiar langa Burj Al Arab, hotelul de 7 stele in forma de vela construit pe o insula artificiala. Cand vantul a devenit prea rece, am luat din nou autobuzul turistic si am vizitat, printre multe altele, the Palm Islands, conglomeratul de insule artificiale in forma de palmier, o minune a arhitecturii din Dubai. Constructia este considerata a fi a opta minune a lumii si a ridicat prestigiul emiratului "in stratosfera", dupa cum spunea ghidul nostru. E uimitor cum totul a fost elevat doar in ultimii 20-30 de ani. Mi-am notat foarte multe lucruri in timpul turului nostru, dar nu e acum momentul potrivit pentru aceasta poveste. Petrecere frumoasa si un gand bun tuturor, prieteni mari si mici!

Cadoul lui Bobo va fi sub acest brad, in holul hotelului, maine dimineata. Am aranjat cu seful de sala, care a dus cadoul la el acasa ca sa-l ambaleze. Asa de indatoritori sunt oamenii aici! Azi dimineata s-au dat peste cap sa caute coala de ambalat si apoi a venit baiatul acesta cu solutia. Grozav de frumos! Abia astept sa vad ochii lui Bobo maine dimineata!

25.12.2014

Mos Craciun l-a gasit pe Bobo chiar si aici. Cand s-a trezit, si-a cautat cadoul in camera si s-a culcat inapoi, suparat. I-a trecut apoi, cand am gasit pachetele sub bradul din hol. A fost atata bucurie, emotie, incantare, nerabdare in ochii lui! De asta imi place mie sa le fac surprize oamenilor. Craciun fericit!

Ritm relaxat azi pentru noi, fara graba. Am plecat mai tarziu de la hotel, pentru a-i da timp lui Bobo sa construiasca un pic cu noul lui lego. Apoi ziua ne-a purtat spre vechiul port al Dubai-ului, spre casa (uriasa) a unui membru al familiei conducatoare, devenita muzeu. Am vazut fotografii ale vechiului oras, in plin desert, si transformarea sa rapida in metropola futurista din zilele noastre. Am mers apoi in mult laudata piata de mirodenii. Ori n-am gasit toate aleile, ori e chiar mult mai mica decat ne asteptam noi. Eram pregatiti sa negociem la greu, dar n-a fost nevoie, chiar era joase preturile. Am vizitat si vechea piata indiana, unde e adevarat ca toti negustorii ne invitau inauntru in magazinele lor cu de toate: saluri, suveniruri, tesaturi, pantofi arabesti, genti, ochelari de soare, ceasuri. Mie mi-a placut, fiindca stiam ca nu vreau sa cumpar si-i refuzam ferm, dar Bobo era cam speriat. Punctul unde schimbam autobuzele, in functie de ce voiam sa vizitam, era si este Dubai Mall, ceva inimaginabil. Asta seara, display de masini scumpe intr-una dintre parcari (despre mall, atat cat am vazut noi in trecere, poate altadata).:)..