Vara aceasta, ca în niciun an, căutarea unei destinații de vacanță a fost grea și plină de neprevăzut pentru mine și fiul meu, Bobo. Am anulat două dintre opțiunile noastre, una în țară și una în Skiathos, am cerut oferte peste oferte, acceptând în cele din urmă una care ne-a dus în vacanță în Antalya, cu cazare la hotel Club Green Fugla Beach.

All inclusive n-a fost niciodată o variantă interesantă pentru noi, dar acum ne-am spus să încercăm...ceea ce ne-a atras a fost prețul mic, chiar dacă zborul era din Cluj (nu mai erau locuri în charter din Timișoara, orașul unde locuim noi, în perioada care ne-a interesat).

Așadar, am plătit pachetul în 26 august și în 1 septembrie am plecat spre Cluj. Trezitul foarte de dimineață a fost o constantă a acestei vacanțe :) Trenul nostru pleca pe la 6, dar ne oferea o după-amiază întreagă să hoinărim prin Cluj. Ne-am cazat la hotel Topaz, foarte drăguț, curat,elegant, am mâncat prânzul pe terasa lor, și am plecat la Grădina Botanică. Un loc minunat, un loc liniștit, un loc plin de flori, de pace, de apă. Grădina japoneză și zona plantelor decorative ne-au mers la inimă. Ne-am dus apoi spre centrul orașului, în zona Pieței Unirii, care iar ne-a plăcut mult de tot...am cumpărat cărți, am băut un pahar de vin, am mâncat ceva...minunat oraș.

Pe 2 septembrie, drum scurt la aeroport, check-in și zbor Cluj-Antalya. În 2 ore eram acolo. Am fost întâmpinați de reprezentanții Tez Tour și repartizați pentru transferul cu autocare, în funcție de zona unde aleseserăm cazarea. Noi plecam spre Alanya, cam la 2 ore distanță (100 km) de aeroport. Ghidul, Valentin, ne-a povestit multe despre zonă pe drum. Toți ghizii de la Tez Tour cu care am intrat în contact, vorbitori de limba română, sunt tineri din Republica Moldova. Bine aleși cu toții, firi plăcute, cu experiență pe litoralul Antalyiei, drăguți, îndatoritori.

Pe drumul spre hotel am făcut un prim popas de cafea și, cum se putea altfel (?), înghețată pentru Bobo. Un spectacol înghețata și vânzătorii de înghețată. Îți ofereau cornetul gol, tu îl țineai și ei făceau apoi tot felul de trucuri, ridicau toată înghețata din galantar (are consistență de șerbet, e un pic vâscoasă și grozav de bună) până când, într-un final, puteai pleca cu deliciosul desert. 2, 5 euro/cornet. Locul de popas mai oferea sucuri proaspete de rodii, specialitatea locală, mâncăruri cu carne de pui și de vită și cafea turcească: 2 euro/ceșcuță.

Hotelul nostru, Club Green Fugla Beach, era printre ultimele, destul de departe, dar avea avantaje: plajă privată, 2 tobogane pentru copii, două piscine, cazarea în vile mici, drăguțe. Abia pe la 6 p.m. eram cazați, cu brățările hotelului la încheietură.... Bobiță suspina de foame, dar a dat de piscină și a rezistat până la ora cinei. Ziua s-a încheiat cu o baie perfectă în marea caldă, după căderea întunericului.

Hotelul Club Green Fugla Beach nu ne-a impresionat în mod deosebit. Curat, dar foarte simplu, fără decoruri, fără stilul caracteristic oriental, la care ne-am fi așteptat...pentru noi însă, care nu avem pretenții la cazare, a fost perfect. Copilul a fost în siguranță și s-a descurcat singur peste tot în hotel: să găsească vila noastră, piscinele, restaurantul, barurile de la piscină și pe cel de la plajă, recepția. Mesele iar nu ni s-au părut ieșite din comun. Nici nu suntem noi niște mari mâncăcioși, așa că n-am făcut mare pagubă în bufetele nu foarte originale pregătite de gazdele noastre. Cu așa musafiri ca noi, sigur le-a prosperat afacerea :)

La prânz și seara erau cozi pentru grătar/cartofi prăjiți/pește...dimineața cozi la prăjit pâinea, între mese cozi la barul de pe plajă unde se pregăteau hamburgeri proaspeți, nugetts, cartofi prăjiți și o plăcintă gustoasă cu brânză și ardei. Asta a fost singura coadă la care am stat, într-o singură dimineață, dorindu-mi să gust plăcinta și fiindu-mi drag să-l văd la treabă pe brutar. Tot el pregătea un fel de lipii calde cu semințe la cină, pe terasa restaurantului. Bobo l-a îndrăgit și s-a lipit de el, “ajutându-l”în fiecare seară să coacă pâinea :).

Mi-a plăcut însă galantarul cu prăjituri...un paradis!!! Noroc că dădeam zilnic proba costumului de baie. A fost singurul și cel mai puternic argument care m-a ținut departe de ispită. Din același motiv n-am luat niciodată gustarea de după masă: prăjituri uscate și ceai.

Personalul lucrează foarte mult..erau mereu în picioare de dimineața devreme până seara târziu. M-a impresionat foarte mult lucrul ăsta. Cutiile pentru bacșiș (tip boxes) ar fi meritat să fie umplute pentru ei. Am văzut aceste cutii peste tot pe unde ne-au purtat pașii în vacanța noastră: în autobuze pentru șoferi, la hoteluri, în restaurante, practic oriunde se ofereau servicii. Practic imposibil să lași bacșiș peste tot pe unde te duceai.:)

Ceea ce mie mi-a lipsit la pachetul pe care l-am ales a fost cafeaua turcească. Erau foarte mulți turiști în hotel, majoritatea din Rusia, Ucraina, Turcia și Belarus, care se mulțumeau cu cafeaua de la tonomat...dar nu eu :) Așa că am întrebat și am descoperit că puteam bea cafeaua lor bună, dar contra cost. Oricum, ce conta...așa l-am cunoscut pe un student vorbitor de engleză, Eray, nepot al proprietarilor, care lucra peste vară la hotelul Club Green Fugla Beach. Cu ajutorul lui și al vărului lui, Alper, ne-am făcut viața la hotel ușoară și, în unele momente, chiar foarte plăcută. În afară de personalul de la recepție, ceilalți abia rupeau câteva cuvinte în engleză.

Am petrecut momente foarte frumoase, am citit mult pe plajă sau în jurul piscinei, am înotat mult, am băut vin alb, am primit tone de zâmbete recunoscătoare (dar și invitații la plimbări, discotecă și baruri:) pentru zâmbetul cu care mulțumeam pentru fiecare gest și serviciu din partea personalului.

Plaja hotelului era destul de mică și nu grozav de amenajată. Mi s-a părut cam aglomerată, dar cum eu prefer să stau la umbră, am găsit un colț liniștit, unde am citit în pace. Marea Mediterană a fost caldă, bună și calmă. Am înotat până departe, în fiecare zi, bucurându-mă de apă, de soare și de cerul albastru. Intrarea în mare era cam pietroasă în dreptul hotelului nostru, dar am descoperit o cale mai lină, nisipoasă, în apropierea hotelului vecin. Tot la hotelul vecin, mult mai luxos, am fost invitată pentru un masaj gratuit...mâini de aur avea maseurul. Sigur c-a vrut și Bobo :) După mostra gratuită, am luat un pachet plătit (45 de euro), conținând două ședințe de masaj medical și de relaxare, cu pietre calde.

Și cum nu puteam încheia vacanța în Turcia fără experiența hamamului, am decis să investesc ultimii bani de buzunar într-un mic răsfăț. Pe care îl voi povesti într-un articol separat, pentru că merită!