Fiind "veterană" pe booking.com, beneficiez de tot felul de oferte și reduceri. Când mi-am stabilit plecarea la Londra, am făcut un tur de onoare pe site-ul menționat pentru a vedea care sunt prețurile. Reacția a fost rapidă: "De ce e totul atât de scump?!". Chiar și cu reducerile și ofertele pe care la primeam, tot nu reușeam să găsesc un hotel convenabil ca locație și ca preț. Se pare că era ori una, ori alta. Fie stăteam în East Ham, la un bed & breakfast, și făceam o oră până în centru, fie dădeam o grămadă de bani ca să nu pierd vremea prin metrou și să fac lucrul pentru care mă duceam de fapt acolo: să vizitez obiectivele turistice și să merg la concerte.

Am făcut un calcul simplu și am ajuns la concluzia că ori tai din zilele de concediu și din obiectivele pe care voiam să le văd, ori tai din confortul de la cazare. Prioritatea era să văd orașul, așa că am renunțat la ideea de hotel, chiar și la cea de bed & breakfast, și am apelat la un hostel. Cel mai cunoscut era The Generator.

Am citit multe review-uri și am decis să fac o rezervare acolo. Când am ajuns am găsit un agent de securitate foarte strict la intrare, care mi-a cerut printul cu rezervarea și buletinul.

Uitându-mă în jur am remarcat că dacă erai deja cazat nu putea intra dacă nu aveai cardul de la cameră, pentru că trebuia să-l folosești apropiindu-l de un dispozitiv care deschidea ușa automat. Același agent m-a ajutat apoi să-mi car valiza uriașă pe scări, extrem de politicos. Am făcut check-in-ul, am urcat la 5 (toate etajele au denumiri și culori diferite, amuzante și ușor de ținut minte).

Ce am mai remarcat

• Camera, de 4-6-8 paturi, câte 2 suprapuse, era foarte curată iar patul extraordinar de comod.

• Securitatea era foarte bine pusă la punct, m-am simțit tot timpul în siguranță.
  • Ora limită la care puteai intra în hostel pe ușa principală era 23, apoi aceasta se încuia și trebuia să folosești o intrare separată, unde din nou verifica un agent dacă ai cardul de la cameră și dacă nu cumva pari suspect.
  • Mi-am lasat valiza în cameră, cu cifrul pus la fermoar, iar lucrurile mai importante le-am bagat în sertarul de sub pat, care avea lacăt. Nu am avut probleme cu nici una dintre aceste soluții de depozitare.
  • Toaletele și dușurile erau foarte populate și, în consecință, destul de murdare. Dușurile nu aveau ușă, doar o perdea, care se mai și lipea de tine din cauza lipsei de spațiu, lucru care nu prea mi-a plăcut. Nu exista nici un suport pentru săpun, șampon etc, doar un cuier în afara cabinei de duș.

• În baie existau uscătoare de păr suficiente pentru a nu fi nevoit să vii cu el de acasă sau să răcești plecând cu părul ud.
  • Puteai cumpăra orice de la Travel Store-ul de la parter, de la prosoape la mini-lacăte, evident pentru prețuri ceva mai mari decât din supermarket.
  • N-am avut mari probleme cu gălăgia, iar colocatarii au fost înțelegători când am ajuns după miezul nopții, am aprins lanterna de la telefon și am făcut puțin zgomot încercând să mă pregătesc de culcare.
  • Am avut un prelungitor cu mine, cu 6 locuri, mană cerească având în vedere că am avut doar o priză de om, iar eu aveam de încărcat zilnic 2 telefoane, o baterie externă și o cameră foto.
  • Restaurantul și barul au fost locuri bune de socializare, având inclusiv masă de biliard și alte jocuri.

• Staff-ul a fost extrem de receptiv, atent și săritor, mai ales când l-am chemat pe unul dintre ei la 2 noaptea, în pijama, să mă ajute să sparg lacătul de la sertar, pentru că am constatat că pierdusem cheia. A venit cu un ditamai cleștele și ușor amuzat, probabil mai pățise așa ceva și cu alți clienți
  • Chiuvetă și oglindă în cameră.
  • Suficient loc pentru bagajele tuturor + sertar cu lacăt, sub pat.

• Locația - extraordinară. În Camden, aproape de metrou, de autobuz, de gările importante, Euston și St. Pancras, și de tot ce-mi mai trebuia mie. Zonă plină de baruri, restaurante, inclusiv un Tesco la câteva minute. 25 de minute de centru.
  • Internet. Gratis, funcțional peste tot, semnal perfect chiar și la etajele superioare.
  • Nu contează dacă e cameră de 4-6-8. Am stat câteva zile într-una de 4, apoi m-am mutat într-una de 8, cu 4 paturi suprapuse. N-am sesizat nici o diferență deranjantă, dimpotrivă, prețul e mai mic cu cât sunt mai mulți oameni în cameră.

Concluzia

Pentru banii plătiți, 180 de lei pe noapte cu tot cu reducerea de la booking, n-aș fi găsit niciodată un hotel decent în centru (zona 1 totuși!) la fel de sigur și de bun precum The Generator, așa că a meritat. Altfel, n-aș mai fi stat 10 zile în Londra ci doar vreo 5, pentru că aș fi fost nevoită să plătesc mult mai mult pe cazare. Ca atare, voi apela cu încredere și la hostelurile companiei din Paris, Veneția, Amsterdam, Berlin, Barcelona, Hamburg, Copenhaga sau Dublin (în curând la Roma și Stockholm).

Tips

Rezervați din timp ca să fie mai ieftin și alegeți o cameră de 6 paturi (sau mai mult) pentru că diferențele nu sunt mari și salvați ceva bani față de camerele de 4. Au și camere private, dacă vă tentează mai mult. Luați cu voi un prelungitor, un lacăt pentru fermoarul bagajului, un lanț de bicicletă să legați valiza de pat / calorifer pentru siguranță, prosop (altfel îl plătiți) și papuci pentru toaletă și zona de dușuri. Nu țineți cartela de la cameră lângă telefon, se demagnetizează (știu din experiență)

Adresă

The Generator Hostel
37 Tavistock Place, London, England, WC1H 9SE
generatorhostels.com

Alte imagini în galeria foto de mai jos!