V-am spus că iubesc castelele, nu? Ei bine, am fost in vacanta in Italia și m-am îndrăgostit de insulele Borromeo ... Acum n-as vrea sa fiu nedreapta fata de toate celelate castele si palate pe care le-am vizitat de-a lungul timpului, dar cred ca Borromeo este cel mai frumos palat pe care l-am vazut in viata mea si poate cel care mi s-a parut cel mai aproape de o viziune paradisiaca a lumii.

Poate datorita faptului ca este foarte bine intretinut, poate datorita domeniului si gradinii impresionante care il inconjoara sau poate doar pentru ca aici am vazut primul paun liber, nu intr-un țarc dintr-o gradina zoologica, ci plimbandu-se lângă mine pe aleile castelului :).

harta-stresa-italia

Palatul Borromeo este una din minunile culturii italiene si se afla pe insula Madre, de pe lacul Maggiore, la 90 de km de Milano si la o aruncatura de bat de oraselul medieval Stresa. La Milano am ajuns cu Wizz Air, platind doar 32 euro/ persoana pentru biletul dus-intors, achizitionat insa foarte din timp.

Din Milano la Stresa se poate ajunge atat cu trenul, cat si cu masina sau autobuzul. Noi am preferat ultima varianta, pentru ca la tren ar fi trebuit sa schimbam de mai multe ori. În plus, autobuzul l-am luat chiar din aeroport si ne-a costat doar 5 euro/ persoana. De retinut: pentru a merge cu autobuzul este necesar sa va faceti rezervare cu o zi inainte. Calatoria a fost foarte placuta, mai ales fiindca ne-am asezat aproape de sofer si am putut sa-mi exersez italiana, incercand sa aflu mai multe despre zonele prin care treceam :)

Ajunsi la Stresa, am ramas impresionati de atmosfera superba ce te face sa crezi ca ai intrat printr-un tunel temporal si ai ajuns undeva pe la anul 1900. Se spune ca pe vremea aceea toata crema societatii europene isi petrecea vacantele in Stresa si pe insulele Borromeo si nu mi-e greu sa-mi inchipui de ce. Cladirile de epoca foarte bine pastrate, strazile pietruite, ferestrele strajuite de ghivece pline cu cele mai colorate sortimente de flori, restaurantele pescaresti care te invita sa te rasfeti cu deliciile lor culinare, toate te fac sa-ti doresti sa ramai acolo o viata.

Ne-am cazat la Albergo Sempione, un superb hotel de dimensiuni mici situat exact langa debarcader. Pentru a ajunge pe insulele Borromeo si implicit la castel, este nevoie de ambarcatiunile ce asteapta linistite clientii in port. Oricum, Stresa nu e prea mare, oricunde v-ați caza ajungeti foarte repede in port. Dar eu am ținut sa-mi satisfac capriciul de a-mi savura cafelele de dimineata admirand rasaritul care se inalta din apele lacului Maggiore peste oras si peste insule, bucurandu-ma de agitatia vaporaselor care veneau si plecau din port.

Despre cazare am numai cuvinte de lauda. Camera a fost spatioasa, baia curata, mobilierul nou, acces gratuit la wirelles si toate acestea la 55 euro/ noapte cu mic dejun inclus. De asemenea, la restaurantul hotelului ne-am putut bucura de preparate traditionale delicioase la preturi foarte bune. Am mancat aici cea mai buna lasagna cu sos de rosii din viata mea! Salivez numai gandindu-am la ea ...

Să revenim la insulele Borromeo, trei la număr: insula Pescatori, insula Madre si insula Bella. Până la ele și între ele se circulă cu vaporasul.

Isola Pescatori este si cea mai mica dintre ele. E singura populată pe tot timpul anului și se pare că nu are mai mult de ... 50 de locuitori. Se remarca prin multitudinea de restaurante pescaresti si atmosfera marinareasca, parcă te aștepti sa apara de undeva Popeye și Olive, din desene :)

Isola Madre e cea care găzduiește minunatul palat Borromeo. Gradinile care-l înconjoară sunt absolut fabuloase, pline de flori multicolore, gazon impecabil, fantani arteziene deosebite si pasari exotice care se plimbau libere si infumurate pe domeniu printre turistii mirati.

Palatul Borromeo este un impunator edificiu deosebit decorat, care adaposteste colectii superbe de tablouri ce au apartinut familiei Borromeo. Nudurile sunt foarte prezente in aceste lucrări. Mi-a placut foarte mult si colectia de papusi de portelan, fiecare eleganta si superba in rochiile de epoca cu crinolina.

Cea de-a treia insula, Isola Bella, are si ea palatul si gradinile ei superbe si se afla la un drum de 8 minute cu vaporasul de Stresa si celelalte insule. La fel ca si pe insula Madre, privelistile sunt absolut fascinante. La restaurantele de aici e musai sa te bucuri de bucataria locala, de inghetata magnifica si cafele italiene savuroase.

Insulele si palatele se pot vizita din martie pana in octombrie zilnic intre orele 9.00 si 17.30. De remarcat că fotografiatul e permis doar în grădini! Iată prețurile pentru vizitarea lor (biletul include si transportul din Stresa catre insule, si accesul la palat si in gradina)