Vacanta la Londra. Cine nu-si doreste asta? Macar cateva zile la Londra ...

Pentru ca, pe cat este de scortoasa prin eticheta pe care si acum, in epoca moderna, reuseste s-o impuna cu brio, pe atat de fascinanta este aceasta metropola pentru multi dintre noi.

Ador accentul britanic si eleganta cu care vobesc englezii, dar urasc din plin superioritea innascuta pe care o simt in tonul lor elegant atunci cand vorbesc cu tine. Insa probabil si asta face cumva parte din farmecul lor pentru, daca stau bine sa ma gandesc britanicii fara aroganta n-ar mai fi britanici.

Ca mai toate capitalele europene, Londra nu se dezice la capitolul obiective turistice, care o impanzesc din plin. De la Palatul Regal la Podul Reginei, prin multitudinea de muzee si cimitire ce adapostesc mari somitati, Londra are in fiecare coltisor, fie el si ascuns, cate ceva de aratat.

londra anglia london

Mai traditionalista din fire, sunt adepta Taromului si multe zboruri le-am facut cu ei, prin urmare si la Londra tot cu Tarom as fi zburat daca n-as fi vazut oferta celor de la Wizz Air, care era un sfert din pretul cerut de Tarom, adica 195 euro/persoana dus-intors.

Poate personalul nu a fost la fel se saritor si atent ca la Tarom, dar in rest zborul a fost foarte linistit si conditiile relativ bune. Singurul lucru pe care il pot reprosa este ca ar putea totusi intre zboruri sa faca putin mai multa curatenie in avion ... Desi la fel de bine asta ne-o putem reprosa noua, pentru ca nu ne-am permite intr-un avion de la Air France de exemplu sa facem atata mizerie cata facem intr-unul de low cost.

Dar sa revenim la Londra. Cazarea a fost o idee foarte interesanta, nu ne-a costat nimic, unde mai pun ca ne-am ales si cu niste amici minunati. Niste prieteni care au fost anterior in Marea Britanie ne-au recomandat sa cautam pe net persoane care doresc sa faca schimb de cazare, mai exact oameni dispusi sa ne cazeze pe noi la ei in Londra in schimb noi sa-i cazam in Romania atunci cand vor dori sa vina sa viziteze. Acesta este site-ul pe care am căutat: www.exchangezones.com

Asa i-am intalnit pe Tom si July, un cuplu minunat de studenti care anul acesta au venit si ei sa vada Romania, dar asta e o alta poveste pe care o sa v-o spun cu alta ocazie. De la ei am aflat ca sunt foarte multe familii in Londra care isi suplimenteaza veniturile cazand turisti in acest sistem de reciprocitate.

Mi-a placut foarte mult sa ma plimb pe Tamisa cu vaporasul, a fost ocazia de a vedea o panorama absolut superba a Londrei. Apoi am facut o plimbare pe jos pe la Palatul Buckingham, unde tare mult mi-as fi dorit sa vad si eu o față regala, macar pe Camilla, daca nu regina si pe printul Charles :). Dar n-a fost sa fie, asa ca am plecat mai departe.

londra anglia london

Am vazut faimosul ceas Big Ben si mi-am amintit cum in copilarie ascultam la bunici ora exacta de la BBC News si ma gandeam cum ar fi sa vad si eu Big Ben-ul. Ne-am plimbat prin Trafalgar Square si ne-am bucurat de multimea care forfotea si de artistii stradali dornici oricand sa-ti faca un portret contra cost.

Cel mai mult m-am bucurat ca am putut asista la o slujba la Westminster Abbey. Arhitectural vorbind, catedrala este incredibila.

Ca sa fie mai ieftin accesul la muzee si drumul cu metroul prin Londra am achizitionat London Pass si am iesit cam la jumatate.

Londra este o capitala destul de scumpa asa ca este de preferat ca atunci cand plecati la vizitat sa aveti la voi un rucsac destul de dotat cu sandvisuri si bauturi pentru ca reduce cheltuielile.