Acesta fost al patrulea an in care am mers in excursie la Budapesta. Noi iubim orasul si ne fascineaza de fiecare data pentru ca descoperim mereu ceva nou. Mereu am fost in weekend deci nu am avut foarte multe zile la dispozitie de plimbare.

De data aceasta a fost putin diferit, deoarece am plecat in excursie la Budapesta cu sotul meu, parintii mei, nepotelul meu in varsta de cinci anisori, sora si cumnatul meu. Am plecat cu doua masini din Timisoara la ora 7:30 dimineata si la ora 10:00 ne-am cazat la hotel.

Ne-am facut un traseu aproximativ si voiam sa ii ducem sa viziteze Podul cu Lanturi, Castelul, sa vada schimbarea de garzi, Bastionul Pescarilor, Biserica Matthias, Parlamentul, Catedrala Sfantului Stefan, strada Vaci Utca, sa mergem cu vaporul pe Dunare, sa vizitam gradina zoologica si Tropicarium (noi am vizitat toate aceste obiective in anii precedenti, acum voiam sa ii ducem si pe ei sa vada).

budapesta2

Ne-am echipat cu rucsace, apa (prea putina), umbrele (deoarece erau sanse de ploaie), veste si hanorace si am plecat la drum. In weekend parcarea este gratis pe stradutele din Budapesta si am lasat masina pe strada Akademia, foarte aproape de Podul cu Lanturi. La ora 11:00 am plecat cu forte proaspete in calatoria noastra cu grupul. Am facut poze si toata lumea a fost incantata. Nu am urcat cu funicularul la Castel deoarece era o coada mare, asa ca am urcat pe jos, insa nu e distanta mare. Nepotelul meu isi dorea mult sa vada schimbul de garzi, asa ca am asteptat o ora fixa si i-am vazut. Am vizitat castelul, am mancat inghetata, apoi am vazut Bastionul Pescarilor si Biserica Matthias. Se facuse deja ora 15:00.

budapesta3

Am hotarat sa mancam la unul din restaurantele de pe Vaci Utca si am mers in plimbare inca o ora pe jos. Dupa ce am mancat am prins forte proaspete si am hotarat sa mergem sa vedem Catedrala Sfantului Stefan, care este foarte frumoasa. Din pacate, vremea nu era la fel de frumoasa si nu i-am putut convinge pe mama mea si nepotelul meu sa mergem cu vaporasul pe Dunare, le era frica. Am hotarat sa mergem la Gradina Zoologica, insa venea furtuna si am mers la Tropicarium. Acolo, toti au fost incantati de serpi, de crocodili, de rechini si de pisicile de mare.

budapesta 4

Seara, am fi vrut sa ne mai plimbam insa parintii mei erau foarte obositi, desi ei sunt obisnuiti cu plimbarile, asa ca ne-am dus la hotel unde am mai stat la povesti.

Duminica ne-am rezervat-o pentru cumparaturi din Ikea, Tesco dar si Premier Outlet. Parintii mei au baut o cafea si ne-au asteptat pe noi sa ne facem cumparaturile. Pentru copii este si un loc de joaca care este amplasat langa food court.

A fost o experienta foarte frumoasa, deoarece am mers toti impreuna la Budapesta. Am si invatat ca daca mergi cu parintii (persoane peste 55-60 de ani) sau copii trebuie sa le acorzi timp sa se odihneasca, sa aiba mereu apa cu ei si sa nu te astepti ca toate planurile pe care ti se faci sa ti se implineasca. Este bine sa nu iti propui sa vizitezi multe obiective si sa fie pe distante scurte sau sa iei mijloacele de transport in comun.